Tipicamente, l'erba artificiale hè stallata per rimpiazzà un prato di giardinu esistente. Ma hè ancu ottima per trasfurmà patii è percorsi di cimentu vechji è stanchi.
Ancu s'è no ricumandemu sempre di utilizà un prufessiunale per installà a vostra erba artificiale, pudete esse surprisatu di scopre quantu hè faciule installà erba artificiale nantu à u béton.
Ci hè ancu una mansa di vantaghji cù l'erba artificiale - richiede assai poca manutenzione, ùn ci hè micca fangu è disordine, è hè perfetta per i zitelli è l'animali domestici.
Per via di questu, assai persone sceglienu di trasfurmà i so giardini cù erba artificiale.
Ci sò parechji sfarentiapplicazioni di erba artificiale, quellu evidenti essendu una simplice sustituzione di prato in un giardinu residenziale. Ma altri usi ponu include scole è parchi ghjochi, campi sportivi, putting green di golf, eventi è mostre, è l'erba artificiale pò ancu esse installata in casa, induve pò esse una grande caratteristica in e camere di i zitelli, per esempiu!
Cum'è pudete aspittà, ogni applicazione richiede metudi è tecniche d'installazione diversi - ùn ci hè micca una raccomandazione unica per tutti.
U metudu currettu dipenderà, benintesa, da l'applicazione.
L'erba artificiale pò esse stallata sopra u béton vechju, a pavimentazione in blocchi è ancu e lastre di pavimentazione di u patio.
In questa guida, parleremu di cumu installà erba artificiale nantu à u béton è a pavimentazione.
Fighjeremu cumu preparà u béton esistente prontu per l'installazione, l'arnesi chì avete bisognu per fà u travagliu, è vi daremu una guida pratica passu à passu chì spiega esattamente cumu fà l'installazione.
Ma per principià, guardemu alcuni di i vantaghji di l'installazione di erba artificiale nantu à u béton.
Chì sò i vantaghji di stallà erba artificiale nantu à u béton?
Illumina u béton è a pavimentazione vechji è stanchi
Ammettimulu, u béton ùn hè micca esattamente a superficia a più attrattiva, nò?
In a maiò parte di i casi, u béton pò sembrà pocu attrattivu in un giardinu. Tuttavia, l'erba artificiale trasformerà u vostru béton stancu in un bellu prato verde è lussureggiante.
A maiò parte di a ghjente serà d'accordu chì un ortu duveria esse verde, ma hè capiscitoghju chì assai persone sceglienu di ùn avè un veru prato per via di a manutenzione, di u fangu è di u disordine chì ci vole.
Tuttavia, questu ùn significa micca chì ùn duvete micca pudè avè un prato.
Ci hè assai poca manutenzione cù l'erba artificiale è, quandu hè stallata currettamente, duveria durà finu à vinti anni.
Sarete surprisatu da a trasfurmazione chì l'erba finta pò fà à u vostru ortu.
Crea una superficia antiscivolo
Quandu hè bagnatu o ghiacciatu, u béton pò esse una superficia assai scivolosa per marchjà.
A crescita di u muscu è altri organismi vegetali sò un prublema cumunu nantu à a petra, u béton è altre superfici chì restanu ombreggiate è abbastanza umide tuttu u ghjornu.
Questu pò ancu fà chì u béton in u vostru ortu diventi scivolosu, rendendulu periculosu di marchjà.
Per quelli chì anu zitelli chjuchi o quelli chì ùn sò micca cusì vivaci cum'è prima, questu pò esse un veru periculu.
Tuttavia, l'erba artificiale nantu à u béton furnisce una superficia cumpletamente antiscivolo chì, quandu hè mantenuta currettamente, serà cumpletamente priva di crescita di muschio.
È à u cuntrariu di u béton, ùn si congelarà micca - impediscendu à u vostru patio o percorsu di trasfurmà si in una pista di ghiaccio.
Cunsiderazioni impurtanti prima di installà erba artificiale nantu à u béton
Prima di cuntinuà è mustrà vi passu à passu cumu installà erba finta nantu à u béton, ci sò alcune cose chì duverete verificà:
U vostru béton hè adattatu?
Sfurtunatamente, micca tuttu u béton hè adattatu per l'installazione di erba artificiale.
Averete bisognu di u béton per esse in una cundizione raghjonevule; pudete avè a megliu erba artificiale chì i soldi ponu cumprà, ma u sicretu di l'erba artificiale di longa durata hè di mette nantu à una basa solida.
S'ellu ci sò grandi crepe chì attraversanu u vostru béton, chì anu fattu chì sezioni di questu si sollevinu è si stacchinu, allora hè assai improbabile chì l'installazione di erba artificiale direttamente nantu à questu sia pussibule.
Sè questu hè u casu, hè cunsigliatu fermamente di caccià u béton esistente è di seguità a prucedura per una stallazione tipica di erba artificiale.
Tuttavia, e piccule crepe è ondulazioni ponu esse rettificate aduprendu un compostu autolivellante.
I cumposti autolivellanti ponu esse acquistati in i vostri magazini di bricolage lucali è sò assai faciuli da stallà, cù a maiò parte di i prudutti chì richiedenu solu l'aghjunghje d'acqua.
Sè u vostru béton hè stabile è relativamente pianu, allora, in a maiò parte di i casi, serà bè di cuntinuà cù l'installazione.
Basta à aduprà u sensu cumunu quandu si valuta s'ellu ci vole à stallà erba artificiale nantu à u béton, è ricurdatevi chì ci vole à marchjà ci sicuru.
Sè a vostra superficia ùn hè micca liscia è hà piccule imperfezioni, una sottostrata di schiuma li coprirà senza prublema.
Sè e zone di béton sò diventate allentate o "rocciose" sottu à i pedi, allora duverete caccià u béton è installà una sottubase MOT di Tipu 1 è seguità u metudu standard d'installazione di erba artificiale.
A nostra infografica pratica vi mostrarà cumu fà questu.
Assicuratevi chì averete un drenaggiu adeguatu
Hè sempre impurtante di cunsiderà u drenaje.
Una volta chì l'installazione hè cumpleta, l'ultima cosa chì vulete hè l'acqua chì si trova nantu à a superficia di u vostru novu prato artificiale.
Idealmente, ci serà una ligera caduta nantu à u vostru béton chì permetterà à l'acqua di scorrere.
Tuttavia, u vostru béton esistente ùn pò micca esse perfettamente pianu, è pudete avè nutatu chì e pozzanghere appariscenu in certe zone.
Pudete pruvà questu sciacquendu cù una manguera è verificendu s'ellu ci hè acqua in qualchì locu.
S'ellu hè cusì, ùn hè micca un prublema maiò, ma duverete perforà qualchi fori di drenaggiu.
Cunsigliemu d'utilizà una punta di 16 mm per perforà i buchi induve si formanu pozzanghere, poi, riempite questi buchi cù tegole di 10 mm.
Questu impedirà a furmazione di pozzanghere nantu à a vostra nova erba finta.
Posa di erba artificiale nantu à u béton irregulare
Quandu si pone erba artificiale nantu à u béton irregulare - o qualsiasi béton, del restu - una parte vitale di u prucessu d'installazione hè di stallà unsottostrato di schiuma d'erba artificiale.
Ci sò parechje ragioni per installà un shockpad d'erba finta.
Prima di tuttu, furnisce un prato più dolce sottu à i pedi.
Ancu s'è l'erba artificiale hè generalmente dolce à u toccu, quandu a mettite nantu à u béton o a pavimentazione, l'erba si sentirà sempre relativamente dura sottu à i pedi.
Sè cascassi, sentiresti certamente l'impattu à l'atterrissimu. Tuttavia, installendu un sottostratu di schiuma si sentirà assai megliu sottu à i pedi è assai più cum'è un veru prato.
In certi casi, cum'è in i campi di ghjocu di a scola, induve ci hè a pussibilità chì i zitelli caschinu da l'altezza, un cuscinettu di scossa hè ubligatoriu per legge.
Dunque, pudete esse sicuru chì l'installazione di un sottostratu di prato finto garantirà chì u vostru prato artificiale appena installatu furnirà un ambiente sicuru per tutta a famiglia.
Un'altra bona ragione per aduprà schiuma d'erba artificiale hè chì piatterà creste è crepe in u vostru béton esistente.
Sè vo duvete installà a vostra erba finta direttamente nantu à u béton, una volta ch'ella hè stesa pianu, rifletterà l'ondulazioni di a superficia sottu.
Dunque, s'ellu ci era qualchì cresta o piccula crepa in u vostru béton, li viderete à traversu u vostru prato artificiale.
Hè assai raru chì u béton sia perfettamente lisciu è dunque ricumandemu sempre di utilizà un sottostrato di schiuma.
Cumu installà l'erba artificiale nantu à u béton
Cunsigliemu sempre di fà appellu à un prufessiunale per installà l'erba artificiale, postu chì a so sperienza darà una finitura megliu.
Tuttavia, hè abbastanza veloce è faciule d'installà erba artificiale nantu à u béton è sè avete qualchì cumpetenza di bricolage, duvete esse capace di fà una installazione voi stessu.
Quì sottu truverete a nostra guida passu à passu per aiutà vi in u percorsu.
Strumenti Essenziali
Prima di principià a nostra guida passu à passu, guardemu alcuni di l'arnesi chì avete bisognu per installà erba artificiale nantu à u béton:
Scopa rigida.
Manguera di giardinu.
Cultellu Stanley (inseme cù parechje lame affilate).
Un cultellu di riempimentu o un cultellu di strisce (per sparghje l'adesivu per erba artificiale).
Strumenti utili
Ancu s'è sti strumenti ùn sò micca essenziali, renderanu u travagliu (è a vostra vita) più faciule:
Un lavaggiu à gettu.
Un trapano è un miscelatore à pale (per mischjà l'adesivu per erba artificiale).
Materiali chì avete bisognu
Averete ancu bisognu di assicurà chì avete i seguenti materiali pronti prima di cumincià:
Erba artificiale - l'erba artificiale scelta, in larghezze di 2 m o 4 m, secondu a dimensione di u vostru novu prato.
Sottostratu di schiuma - questu vene in larghezze di 2 m.
Nastro adesivo per gaffer - per assicurà ogni pezzu di sottostrato di schiuma.
Colla per erba artificiale - invece di aduprà tubi di colla per erba artificiale, per via di e quantità chì probabilmente averete bisognu, ricumandemu di aduprà tubi di adesivo multiuso in dui cumpunenti da 5 kg o 10 kg.
Nastro di giunzione - per l'erba artificiale, se i giunti sò necessarii.
Per calculà e quantità di colla necessarie, duverete misurà u perimetru di u vostru prato in metri, è dopu multiplicallu per 2 (postu chì duverete incollà a schiuma à u béton è l'erba à a schiuma).
Dopu, misurate a lunghezza di qualsiasi giuntu necessariu. Sta volta, basta à incollà i giunti di erba artificiale inseme. L'incollatura di i giunti di schiuma ùn hè micca necessaria (hè per quessa chì serve u nastro adesivo).
Una volta chì avete calculatu u metru tutale necessariu, pudete calculà quanti vasche avete bisognu.
Una vasca di 5 kg coprirà circa 12 m, sparsa à una larghezza di 300 mm. Una vasca di 10 kg coprirà dunque circa 24 m.
Avà chì avete l'arnesi è i materiali necessarii, pudemu principià l'installazione.
Passu 1 - Pulisce u béton esistente
Prima di tuttu, avete bisognu di preparà u béton esistente.
Cum'è spiegatu prima in l'articulu, in certe circustanze eccezziunali, pudete avè bisognu di applicà un compostu autolivellante - per esempiu, sè avete grandi crepe (più di 20 mm) in u vostru béton esistente.
Tuttavia, in a maiò parte di i casi, una sottusatura di schiuma serà tuttu ciò chì hè necessariu per andà sottu à a vostra erba.
Prima di stallà questu, ricumandemu fermamente di pulisce accuratamente u béton in modu chì l'adesivu di erba artificiale si leghi currettamente à u béton.
Hè ancu una bona idea di caccià u muscu è l'erbacce. Sè l'erbacce sò un prublema cù u vostru béton esistente, ricumandemu di applicà un erbicida.
U vostru béton pò esse spruzzatu cù una manguera è/o spazzolatu cù una scopa rigida. Ancu s'ellu ùn hè micca essenziale, un lavaggiu à gettu faciliterà sta tappa.
Una volta pulitu, duverete permette à u béton di asciugà cumpletamente prima di passà à u passu prossimu.
Passu 2 - Installate i fori di drenaggiu se necessariu
A pulizia di u vostru béton o pavimentazione hè ancu una bona occasione per valutà quantu bè l'acqua si drena.
Sè l'acqua sparisce senza furmazione di pozzanghere, pudete passà à u passu prossimu.
S'ellu ùn hè micca cusì, duverete perforà buchi di drenaggiu induve si formanu e pozzanghere cù una punta di trapano di 16 mm. I buchi ponu tandu esse riempiti cù tegole di 10 mm.
Questu vi assicurerà chì ùn averete micca acqua stagnante dopu à un acquazzone.
Passu 3: Pone a membrana antierbaccia
Per impedisce à l'erbacce di cresce in u vostru prato, mette una membrana per erbacce nantu à tutta a zona di u prato, sovrapponendu i bordi per assicurà chì l'erbacce ùn possinu penetrà trà dui pezzi.
Pudete aduprà perni in U galvanizzati per mantene a membrana in u so postu.
Cunsigliu: Se e erbacce sò state un prublema significativu, trattate a zona cù un erbicida prima di mette a membrana.
Passu 4: Installate una sottobase di 50 mm
Per a sottubasa, pudete aduprà MOT Tipu 1 o, se u vostru ortu soffre di un cattivu drenaggiu, ricumandemu di aduprà graniglie di granitu di 10-12 mm.
Rastrellate è livellate l'aggregatu à una prufundità di circa 50 mm.
Hè assai impurtante d'assicurà chì a sottubasa sia cumpletamente cumpattata aduprendu un cumpattatore à piastra vibrante chì pò ancu esse noleggiatu in u vostru magazinu di noleggio di strumenti lucale.
Passu 5: Installate un corsu di posa di 25 mm
Corsu di Posa di Polvere di Granitu
Per u stratu di posa, rastrellà è livellà circa 25 mm di polvere di granitu (grano) direttamente sopra a sottobase.
Sè aduprate bordi di legnu, u corsu di posa deve esse livellatu finu à a cima di u legnu.
Ancu una volta, assicuratevi chì questu sia cumpletamente cumpattatu cù un cumpattatore à piastre vibranti.
Cunsigliu: Spruzzà ligeramente a polvera di granitu cù acqua a aiuterà à ligà è à riduce a polvera.
Passu 6: Installate una seconda membrana opzionale
Per una prutezzione supplementare, mette una seconda strata di membrana antierbaccia sopra a polvere di granitu.
Micca solu cum'è prutezzione supplementare contr'à e erbacce, ma ancu perchè aiuta à prutege a parte inferiore di u vostru pratu.
Cum'è cù u primu stratu di membrana antierbaccia, sovrappone i bordi per assicurà chì l'erbacce ùn possinu penetrà trà dui pezzi. Appuntate a membrana sia à u bordu sia u più vicinu pussibule è tagliate ogni eccessu.
Hè assai impurtante d'assicurà chì a membrana sia posta piatta perchè qualsiasi increspature ponu esse visibili à traversu a vostra erba artificiale.
NOTA: Sè vo avete un cane o un animale domesticu chì aduprerà u vostru prato artificiale, vi cunsigliemu di ÙN installà micca questu stratu supplementu di membrana, postu chì pò intrappulà l'odori sgradevoli di l'urina.
Passu 7: Srotola è pusiziuna u vostru pratu
Probabilmente averete bisognu di qualchì aiutu à questu puntu perchè, secondu a dimensione di a vostra erba artificiale, pò esse assai pesante.
Se pussibule, mette l'erba in pusizione in modu chì a direzzione di u mucchiu sia rivolta versu a vostra casa o u puntu di vista principale, postu chì questu tende à esse u megliu latu da quale vede l'erba.
Sè vo avete dui rotuli d'erba, assicuratevi chì a direzzione di a pila sia rivolta in a listessa direzzione nantu à i dui pezzi.
Cunsigliu: Lasciate chì l'erba si stabilizzi per qualchì ora, idealmente à u sole, per acclimatassi prima di taglialla.
Passu 8: Tagliate è modellate u vostru prato
Cù un cultellu multiuso affilatu, tagliate l'erba artificiale cù cura intornu à i bordi è l'ostaculi.
E lame si ponu smussà rapidamente, dunque rimpiazzatele regularmente per mantene tagli puliti.
Assicurate u perimetru di u cunfine cù chiodi galvanizzati s'è vo aduprate bordi di legnu, o perni à U galvanizzati, per bordi d'acciaiu, di mattoni o di traversine.
Pudete incollà a vostra erba à un bordu di cimentu aduprendu adesivo.
Passu 9: Assicurà qualsiasi unione
Sè fattu currettamente, i giunti ùn devenu micca esse visibili. Eccu cumu si uniscenu e sezioni d'erba senza soluzione di continuità:
Prima, pusiziunate i dui pezzi d'erba unu accantu à l'altru, assicurendu chì e fibre sianu puntate in u listessu modu è chì i bordi sianu paralleli.
Piegate i dui pezzi in daretu di circa 300 mm per scopre u supportu.
Tagliate cù cura trè punti da u bordu di ogni pezzu per creà una unione pulita.
Pone di novu i pezzi piatti per assicurà chì i bordi si scontranu perfettamente cù un spaziu consistente di 1-2 mm trà ogni rotulu.
Piegate torna l'erba, scoprendu u supportu.
Stendete u vostru nastro di giunzione (cù u latu brillanti in giù) longu a cucitura è applicate l'adesivu (Aquabond o adesivo à 2 parti) nantu à u nastro.
Ripiegate cù cura l'erba in u so postu, assicurendu chì e fibre di l'erba ùn si tocchinu o ùn rimangenu intrappulate in l'adesivu.
Applicate una pressione dolce longu à a cucitura per assicurà una adesione curretta. (Cunsigliu: Pone sacchetti di sabbia secca in fornu micca aperti longu à a cucitura per aiutà l'adesivu à aderisce megliu.)
Lasciate chì l'adesivu si indurisca per 2-24 ore secondu e cundizioni climatiche.
Data di publicazione: 10 d'aprile di u 2025